Így adtuk el a házunkat ingatlanos nélkül

Két évvel ezelőtt úgy döntöttünk, hogy ideje lenne hogy a gyerekeknek legyen saját szobája. A házunk szétveréséhez semmi kedvünk nem volt két kisgyerek mellett, ráadásul egy öregebb háznál elég rizikós vállalkozás egy ilyen mértékű átalakítás. Így maradt a ház eladása, mint egyetlen lehetőség.

Első lépés: beárazás

Megnéztem pár weboldalon az utcánkban eladó hasonló korú és állapotú házak árait. Mivel nem volt sürgős az eladás, így ezeknek az átlagárához igazítottam az árat. Nálunk a hirdetés 30 millióval indult.

Második lépés: képek készítése

Az ingatlan hirdetéseknél az egyik legfontosabb információt a képek jelentik. Ingatlan keresgélés során én meg sem néztem az olyan hirdetést ahol nem voltak képek.

Az se mindegy persze, hogy milyen képek vannak. Sok hirdetésben látni olyan képeket, ahol rendetlenség van, vagy oda nem illő dolgok és személyek. Fotózás előtt szépen rendet csináltam és lőttem vagy 50 képet. 

Minden fotónál figyeltem arra is, hogy fénnyel szembe ne fotózzak és mindig csak előnyös és szép részeket fotózzak le.

Aztán jött a képek kiválogatása. Kiválasztottam a 10 legjobban sikerült képet és sorba is rendeztem őket. A szobák közül kiválasztottam a legszebb képet és az lett az elsődleges kép. A legtöbb weboldal az első képet rakja a hirdetésbe listázáskor és ez az ami fel kell keltse a keresgélő figyelmét a sok hirdetés között.

Az elfordult képek is elég kellemetlenek. Erre is érdemes oda figyelni.

Utolsó képnek készítettem egy alaprajzot is, mivel az ingatlan elrendezése is egy nagyon fontos információ. Én a sweethome ingyenes weboldalát használtam erre a célra.

Harmadik lépés: hirdetés szövegének megfogalmazása

Hirdetés feladás előtt megnéztem pár hirdetést, és elolvastam a szövegezést, amiből tudtam ihletet meríteni.

Érdemes jól olvasható, sok információt tartalmazó és figyelem felkeltő szöveget írni. 

Nagyon rosszak az olyan hirdetések, ahol csak egy-egy rövid mondat van odabiggyesztve.

A túl hosszú szöveg sem jó, mert ott már könnyen megeshet, hogy el se olvassák (én se olvasok végig egy egész oldalnyi szöveget). 5-10 szép kerek mondat ideális lehet.

A hirdetés szövegébe írtam a ház és a környék előnyeiről is (megközelíthetőség, óvodák, iskolák, boltok, stb.).

A hirdetés feladásnál megadtam a lehető legtöbb paramétert, mert az olyan hirdetések se a legjobbak, ahol  az ingatlan tulajdonságai nincsenek megadva, vagy csak egy-kettő).

Negyedik lépés: hirdetés feladása

Kiválogattam ingatlan hirdetési weboldalakat, ahol ingyenesen fel lehet tölteni a hirdetést, mint pl a megveszlak.hu.

Vannak olyan oldalak is, ahol ingyenes feladást ajánlanak, de fotót már csak plusz díjért lehet csatolni. A kép nélküli, vagy csak alaprajzzal hirdetett hirdetés súlyos hátrányban van a szép képekkel rendelkező hirdetések között. Ha van rá anyagi lehetőségünk, akkor fizetős oldalakra is fel lehet tölteni a hirdetésünket.

Sok hirdetés között azt is el kell érni, hogy meg is találják a mi hirdetésünket. Erre a legtöbb weboldalon a kiemelések szolgálnak. A kiemelt hirdetések a megveszlakon elöl vannak listázva és kiemelkedő háttérszínt és egy piros szalagot kapnak.

Hirdetés feladás után meg is osztottam a hirdetésem a Facebookon, hadd terjedjen a híre az ismerősi körben is.

Ötödik lépés: Ár fokozatos csökkentése

Egy ingatlanos ismerős a házunkat 16 millióra saccolta. Tudtuk azt, hogy annál azért többet ér, de azzal is tisztában voltunk, hogy 30 millióért nem fog elmenni.

Az ingatlanosok hajlamosak alacsonyabb árat ajánlani, hogy mielőbb elmenjen az ingatlan. Akinek sürgős az eladás, annak ez így jó is.

Nagyjából 2 havonta csökkentettük az árat egy-egy millióval.

Az első érdeklődő 25,5 milliónál jelentkezett, de sajnos nem a mi házunk választotta, hanem inkább építkezésbe kezdtek.

Ekkor már tudtuk hogy jó úton haladunk. 

A házunk 22 millió körül lett igazán versenyképes és végül 20 millióért kelt el. Ez az ár nekünk is és a környék tényleges eladási áraihoz képest is jó volt (megkérdeztem az egyik elkelt ház új tulajától, hogy mennyiért vette meg a házat).

 

Mindenkinek mielőbbi sikeres ingatlan eladást és keresést.

A bejegyzés trackback címe:

https://megveszlak.blog.hu/api/trackback/id/tr413896014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása